14. des. 2009

GastroGnomens ti blog-bud

Gastrognom lover! Kross på halsen. Ti kniver i hjertet. Her er mine ti nyttårsforsetter.


1. Denne bloggen skal være fri for privat snikksnakk. Ikke et ord om samlivskrangler, kattens psoriasisproblemer eller plagsom babygnåling. Lover!

2. Dette er en kjendisfri sone. Ikke et ord om Farmen-Rita og hennes herpes-plagede kjæreste. Garantert!

3. Kun gode ting er godt nok.
Masseprodusert vin, Friele-kaffe og likegyldige restauranter ofres ikke et ord. Livet er rett og slett for kort!

4. Å styre unna overprisete merkevarer! Maten og vinens verden er full av jåleri. En vin er sjelden verdt 10.000 kroner flasken. Rike krøsuser driver opp prisene på gode ting det er lite av. Thats life!

5. Smått er godt! Små produsenter med ditto lave markedsbudsjetter fortjener mest oppmerksomhet!

6. Nada svada om møllkuler, medisinskap og støvete loft! Vinanmeldelser ligner ofte NM i sære og misvisende assosiasjoner. Nei takk til kjemiske nerde-analyser av viner!

7. Ingen terningkast! Vinanmeldelser basert på terningkast og poengsummer leder kulinariske analfabeter på ville veier. "Åååååå, denne billige vinen får terningkast seks. Da trenger jeg ikke kjøpe noe annet. Jippi!"Liksom.

8. Ingen sponsorer! Dette er en uavhengig blogg. Ingen skal betale seg til gunst. Lovprisende ord er gratis!

9. Jeg er ingen snobb! Jeg er bare kvalitetsbevisst. Hvis du ikke skjønner forskjellen kan du ta deg en rosinbolle.

10. Det er lov å like dårlig mat og kjipe viner.
Jeg klandrer deg ikke. Det er ditt liv. Og vær gjerne uenig. Subjektive meninger er aldri noen fasit!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar