1. jan. 2010

Dagens lunch: Frittata med kylling



Farvel omelett. Jeg velger meg frittata.

Neida, det er ikke så dramatisk som det høres ut. Frittata er rett og slett en italiensk variant av den gode og trauste omeletten.



Denne laget jeg av restene fra den ovnsstekte kyllingen jeg nylig tilberedte. Det er rett og slett en herlig enkel måte å bruke alt kjøttet fra kyllingskroget. Her er det bare å pille i vei!

I tillegg til kyllingkjøttet steker jeg løk, squash og tomat på lav varme i en panne med olivenolje. Bruk så mye som 20 minutter. Olivenoljen er med på å bevare de gode smakene - og det er dessuten slik en italiener ville gjort det!

Legg grønnsaker og kylling i en ildfast form, hell over 4-6 sammenslåtte egg. Jeg tilsetter også en del revet parmesan, det gir det hele en ekstra touch av Italia.

Stek det hele i stekeovnen på 200 grader i ca 20 minutter.

Prego!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar